dimarts, 27 de març del 2012

Resultats d'S. del WISC-IV

El WISC-IV és una prova d’avaluació diagnòstica aplicable a nens d’entre 6 i 16 anys. Avalua les següents àrees: comprensió verbal (CV), raonament perceptiu (RP), memòria de treball (MT) i velocitat de processament (VP). A més dóna un coeficient intel·lectual total (CIT) que proporciona una mesura de la posició relativa del subjecte dins de la població representada pel seu grup normatiu. Però l’anàlisi no només es fa de forma quantitativa sinó també qualitativa ja que s’han d’observar el tipus de respostes del subjecte per realitzar inferències sobre els aspectes adaptatius i defensius de la personalitat, sobre la rigidesa o flexibilitat de pensament, els conflictes emocionals, la impulsivitat,...
Consta de 15 tests (10 d’obligatoris i 5 d’optatius). Els test optatius aporten informació addicional sobre el funcionament cognitiu i intel·lectual del subjecte i es poden substituir per algun dels obligatoris (com a màxim un per a cada àrea).
A S. es van aplicar totes per obtenir major informació. El resultat va ser un coeficient total (CIT) de 79, una comprensió verbal (CV) de 70, el raonament perceptiu (RP) de 91, la memòria de treball (MT) de 93 i la velocitat de processament (VP) de 93.
El coeficient total és per sota de 85, per tant es considera que està una desviació per sota de la normalitat estadística igual que la comprensió verbal. Per tant es confirmen les hipòtesis de dificultats en el desenvolupament del llenguatge, ja que les altres àrees no són molt altes, però estan dins de la normalitat estadística. Pel que fa al llenguatge, ens indica que el vocabulari és poc ric, les frases no estan ben estructurades, no té molt coneixement cultural i mostra dificultats en la comprensió. La prova de conceptes del raonament perceptiu, per exemple, ens indica que hi ha una dificultat en el llenguatge ja que aquesta en la que no intervé la realitza millor. En canvi, dins d'aquesta mateixa àrea, la de figures incompletes, ens torna a suggerir que els coneixements respecte a l'entorn no són molt elevats. Això es podria explicar per la poca estimulació que ha rebut des de la infància. Per última la memòria de treball i la velocitat de processaments no són correctes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada